maandag 26 november 2007

Week 2

Hallo Allemaal



Even weer een verhaaltje over mijn tweede week. Foto's komen vandeweek.



Dinsdag hadden Laura en ik de hele dag vrij. Dus hebben we geleerd en even in het zwembad gelegen. Woensdag was het dan zover. Laura en ik waren ingeroosterd. Tegen 12 uur mocht ik als eerst vliegen. Echt heel apart voor het eerst de runway oprijden met een vliegtuig. We mochten alles zelf doen. We zijn naar een oefenluchtruim gevlogen om daar een aantal manouvres te oefenen. Het landen heeft de instructeur gedaan. Na mij was Laura aan de beurt. Dat ging ook hardstikke goed. Het enige jammere was dat het turbulent was en dat ik er ziek van werd. Tijdens de debriefing nodigde de instructeur ons uit om bij hem thuis thanksgiving te vieren. Hier in Amerika betekend dat heel wat dus we konden moeilijk de uitnodiging weigeren dus hadden we ook een dagvulling voor donderdag.

Om 13:00 moesten we bij onze instructeur zijn huis zijn. Hij stond ons al op te wachten bij de deur. Wij dachten dat heel zijn familie aanwezig zou zijn maar hij had alleen zijn studenten uitgenodigd. We waren met z'n zessen die kant opgegaan. Met lege handen kun je niet aankomen dus hebben Laura en ik hem en zijn vrouw een paar klompen gegeven. Dat hadden ze nog niet vaak gekregen dus het was een leuke gift. Na de middag gevuld te hebben met foto's kijken, tv kijken, computeren en kletsen was het tijd voor eten. Een 9 kilo zware kalkoen kwam op tafel vergezeld met bergen ander eten. Na het eten hebben we met z'n allen een rondje gelopen naar de rand van hun wijk met hun, jawel, siberische husky. Wel apart om te weten dat aan de rand van de wijk heuvels zitten waar ratelslangen zitten, maar goed. Zo is het eenmaal hiero. Om een uur of 7 waren we weer thuis.

Vrijdag hebben we weer gevlogen en het ging al een stuk beter dan woensdag. De eerste keer is alles toch een beetje wennen. De tweede keer is alles wat meer gewend en hopelijk wordt vliegen over een tijdje automatisme. We moesten weer rond de middag vliegen en het was weer turbulent maar dit keer was ik niet ziek geworden.

Na de debriefing was eht dan weekend. Laura en ik zijn weer druk bezig geweest met een auto zoeken en we hebben wat interessants gevonden. Maar we hebben m nog niet gekocht. Misschien morgen. Om een uur of 4 zaterdag hebben we het zoeken gestaakt en hebben we wat rondgereden. We zijn de apache trail opgereden en hebben een typisch oud wild western stadje bezocht. De foto's komen nog. Zondag hebben we de huurauto weer terug gebracht en zijn we weer aan het leren geslagen.

Vandaag hadden we een vroege vlucht. Om 7 uur stond laura gepland en ik stond om 8:50 gepland. We hadden echter een probleempje. Het vliegtuig waarin we waren gepland was helemaal afgetankt en toen was ie te zwaar. Het zou beteken dat ik niet kon backseaten bij Laura. We hebben 3 keer een ander toestel toegewezen gekregen en ook de laatste was volgetankt. Er was nog maar 1 oplossing. Ik moest achterblijven. Toen Laura terugkwam was er genoeg uit de tank zodat Laura wel met mij mee kon. Maar goed, de vlucht ging prima, Geen turbulentie dus alles ging heerlijk kalm.

Ik ga nu weer verder met leren en zal een dezer dagen wat foto's publiceren.

Groeten
Johnny

Geen opmerkingen: